MjH kirjoitti:Pitääpä kaivaa jos löytyis toi Evo....
Evon testissä oli 987 Boxster S ja Carrera. Testirata oli ilmeisen syheröinen ja suorat lyhyitä, joten Boxsterin ominaisuudet pääsivät hyvin esille. Suoranopeudet olivat Boxsterilla hitaampia, mutta kaarrenopeudet nopeampia, joten kyseisellä radalla kierrosaika oli Boxster S:llä aavistuksen parempi.
Huomionarvoinen seikka tässä testissä on kuitenkin myös se, että loppuarvioinnissa toimittaja taisi kirjoitella kutakuin näin kun pohti kumpi autoista olisi parempi hankinta:
"Jos ostaisin Boxsterin, minua harmittaisi aina kun näen Carreran.."
Toistan itseäni kun sanon..mutta sanon kuitenkin...987:ssa saa kiistatta erinomaisen vastineen rahalle, mutta 997:ssa saa jotakin sellaista mitä 987:aan ei saa edes rahalla..
Tuskin olen ainoa 987:n omistaja, jolle 987 on erinomainen..ellei jopa paras mahdollinen valinta...kun budjetti on niissä raameissa kun se on esim minulla siinä vaiheessa ollut. Minulle se oli paras mahdollinen valinta sillä budjetilla..jos budjetti olisi riittänyt, olisin ehdottomasti kohdistanut katseeni 997:aan. 987 on kuitenkin loistava korvike 997:lle sitä odotellessa, että sellaisen hankinta tulee mahdolliseksi..ja koska 987 on erinomainen auto, voi rauhassa etsiä ja katsella sitä parasta mahdollista 997-yksilöä seuraavaksi autoksi..
No, eipä tästä 987 vs 997 keskulusta tarvitse mitään sen isompaa draamaa tehdä..hyviä autoja molemmat ja täyttävät erinomaisesti paikkansa automaailmassa kumpainenkin.

Onnea jo etukäteen hienosta hankinnasta!