madallussarja 944:een

Moottori, voimansiirto, alusta viritys, korjaus yms. keskustelu.

Valvojat: Forum Moderator, Forum Team

madallussarja 944:een

ViestiKirjoittaja joni » Ke 20.04.2005 15:16

terve!

Tällä kertaa minua vaivaa sellainen asia, että tarvisi vaihtaa iskarit nepanepaan. Eipä se mitään mutta kun rupesi tekeen mieli madallussarjaa niin voisiko joku kertoa millainen tuohon kannattaisi hankkia?

Ajatuksena olisi että joskus kävisi radalla ym. Ja mitä muuta kannattaisi vaihtaa jousien ja iskarien kanssa? Mitä kumipuslia sieltä löytyy jotka täytyisi vaihtaa, voi nimittäin kaikki olla alkuperäisiä :lol:

Jos joku voisi antaa vaikka esimerkki sarjan niin ei tarvitsisi mennä kuin tilaamaan lähimmästä varaosaliikkestä. :angel:
Porsche 944 -82
joni
Jäsen
 
Viestit: 18
Liittynyt: Ti 04.05.2004 12:40
Paikkakunta: Kankaanpää

ViestiKirjoittaja VL » Ke 20.04.2005 15:28

Weltmeister tulee nyt ekana mieleen. :think: Sami pystynee kertomaan jotain 951:sen setistä.
Saako näitä nyt sitten ihan jokaisesta liikkeestä, niin en tiedä.. (voi olla vaikeaa)

Sanomattakin selvää, että takaahan sä pystyt tuota korkeutta säätämään muutenkin.

Hieman OT:na, kallistuksenvakaaja olis muuten aika hyvä modi 944:seen, jos sulla ei sitä takana vielä ole.
996 '99
ex|986 '99|911 SC '79|951 '86|944 '86|924 turbo kit '81
VL
Jäsen
 
Viestit: 1705
Liittynyt: Ti 04.05.2004 13:29
Paikkakunta: Espoo

ViestiKirjoittaja Pete951 » Ke 20.04.2005 16:20

Jos haluat parhaan mahdollisen valmiin sarjan niin tästä löyty:

H&R RSS-37-827-1/1
Porsche 924, 924S (Turbo, Carrera, GT), 944, 944-S, 944-S2, 944 Turbo, 968
Tieferlegung [mm] HA: 20 - 50, Tieferlegung [mm] VA: 30 - 60

http://www.h-r.com/index.php?inhalt=produkt-h&sprache=de

KW:llä on myöskin vastaava setti,ja jos on harrasteneisuutta riittävästi,niin esimerkiksi LEDA Englannissa tekee sarjan juuri haluamillasi specselillä.Tosin noiden kaikkien kolmen tsydeemin hinta on noin 2k€...
Hyvä parannus alkuun on järeämmät kallistuksenvakaajat,joko käytetyt esim. Turbosta,tai sitten suoraan 968 M030 -setti. ( Uusi €400,- + ). Kumeja on alustassa monia,osa niistä suorastaan vaatii parannusta.
Näitä osia kauppaa esim. Paragon Products Jenkeissä,sieltä löytyy myös alustasarjoja...
Jousia vaihtaessasi huomioi se fakta,että laittamalla pelkästään eteen jäykemmät madallusjouset muutat jousituksen balanssia huomattavan paljon aliohjaavaan suuntaan.Joitain kymmeniä prosentteja pystyt jäykistämään tuon ikäisen vaparin alustaa käyttämällä käytettyjä palikoita esim 951:stä.
Tästä aiheesta muuten löytyy theadi otsikolla " S2:n alustan parannus" tai jotain sinne päin. Kehoitan tutustumaan.
Pete

Gruppe951 ,PCF-jäsen,PRCF-ainaisjäsen

'87 951 US RIP
'00 996 C2, M97.70 & G96.50
Avatar
Pete951
Jäsen
 
Viestit: 3708
Liittynyt: Ti 02.03.2004 19:20
Paikkakunta: Boostby

ViestiKirjoittaja Aatu » Ke 20.04.2005 16:24

A-mallin nepanepan alustaan menee sitten etuakselille tietysti samat puslat kuin I-Golf GTI:hin, joten sieltä pitäisi löytyä reilustikin apua.
BMW Z3 Coupé 2.8 '99|Sportscar Breakfast Club
ex-list:924 '79|944 '86|931 '79 MR|944 '83|356B '60 MR|911T/SC '70|944 S2 Cabriolet '90|924 '84|931 '79 MR|968 '92
Avatar
Aatu
Jäsen
 
Viestit: 6867
Liittynyt: Ma 23.02.2004 10:24
Paikkakunta: New Land

ok

ViestiKirjoittaja joni » Ke 20.04.2005 17:06

tulipa muuten mieleen ettei autossani ole ohjaustehostinta, kannattaako se ottaa huomioon miettiessä mitä hankkii?

Saakohan tuota H&R:n satsia suomesta? Tai KW:n vastaavaa?

Budjettikaan ei aivan mahdoton tietysti ole joten taidan ruveta metsästämään 951 osia :) Mulle voi pistää PM jos jotain löytyy halvalla :angel:
Porsche 944 -82
joni
Jäsen
 
Viestit: 18
Liittynyt: Ti 04.05.2004 12:40
Paikkakunta: Kankaanpää

ViestiKirjoittaja 4x951 » Ke 20.04.2005 18:35

Jos et tarvii mitään rata alustaa , niin kyllä kustannustehokkainta
on vaihtaa uudet kaasu iskarit (esim. sahs) vaihtaa etujouset madaltaviin
sekä madaltaa vääntösauvat takaa. Tämän jälkeen 951 vakaajat on
hyvä lisä. Eihän kaikissa 44:ssa ole edes takavakaajaa ! :shock:
Ero on jo näillä huomattava , vakioon . :wink: Intraxin etu jousia saa
n.95 eur pari , käyvät ihan hyvin tälläiseen projektiin. Ne aikoinaan nyk. Samin 951:seen duunauttamani Weltmaisterit + muut vastaavat on turhan järeitä ja kalliita + vaativat taka vääntösauva jousituksen jäykentämisen 951 tasolle.
Käytetyt 951 osat kyllä toimivat nepanepassa jos saat "setin" ostettua .

Oippa
-----------------------
PCF 87>Gruppe951
Avatar
4x951
Jäsen
 
Viestit: 650
Liittynyt: Ti 02.03.2004 08:48
Paikkakunta: Helsinki

ViestiKirjoittaja Piech » To 21.04.2005 05:58

Mun kauttani löytyy ainakin kahta eri madallusjousta 924/944:ään, -20mm ja -30mm, valmistaja Cobra.
Hinta muistaakseni hiukan yli parisataa E per sarja.

Uretaanipuslat peltisiin etu-alatukivarsiin, niitäkin löytyy.

Piech
Piech
 

ViestiKirjoittaja sybelix » To 21.04.2005 11:51

parin viikon sisään tulee myyntiin 951"S" M030 etutolpat ja takakonit..
etutolpat korkeussäädettävät keltasilla konilla (säädettävät) ja takana keltaset(säädettävät) konit :roll:
tuli vaan miäleen...
Turbo-Tommy

Gruppe951 , PCF-jäsen, PRCF-ainaisjäsen

'90 951 US
sybelix
Jäsen
 
Viestit: 3371
Liittynyt: Su 22.02.2004 01:17
Paikkakunta: Pohjois-Lappi

ViestiKirjoittaja OS951 » To 21.04.2005 12:01

Mä myyn noiden T-T:n Konien kavereiksi 951:en kallistuksen vakaajat.
Olli

Porsche huollot, erityisesti 924-944-968-996 mallit

Gruppe951 ,PCF-jäsen, PRCF-jäsen

Porsche 944 Turbo
Avatar
OS951
Jäsen
 
Viestit: 8699
Liittynyt: Su 22.02.2004 12:41
Paikkakunta: Kerava

ViestiKirjoittaja sybelix » To 21.04.2005 12:02

OS951 kirjoitti:Mä myyn noiden T-T:n Konien kavereiksi 951:en kallistuksen vakaajat.
ja ratasetti on valmis :) :angel:
Turbo-Tommy

Gruppe951 , PCF-jäsen, PRCF-ainaisjäsen

'90 951 US
sybelix
Jäsen
 
Viestit: 3371
Liittynyt: Su 22.02.2004 01:17
Paikkakunta: Pohjois-Lappi

ViestiKirjoittaja OS951 » To 21.04.2005 12:29

Radalle vielä täydellinen "bolt-On" 951 jarrusarja joka mulla on myynnissä
Olli

Porsche huollot, erityisesti 924-944-968-996 mallit

Gruppe951 ,PCF-jäsen, PRCF-jäsen

Porsche 944 Turbo
Avatar
OS951
Jäsen
 
Viestit: 8699
Liittynyt: Su 22.02.2004 12:41
Paikkakunta: Kerava

ViestiKirjoittaja Piech » To 21.04.2005 13:52

Mopo keulii.... :lol:

Mutta ei tosiaankaan huono setti, jos haluaa laittaa 1500Eur vanhan auton alustaan kiinni...?
Piech
 

ViestiKirjoittaja OS951 » To 21.04.2005 14:14

Moni laittaa vanhan auton alustaan yli 2000€ :wink:
Olli

Porsche huollot, erityisesti 924-944-968-996 mallit

Gruppe951 ,PCF-jäsen, PRCF-jäsen

Porsche 944 Turbo
Avatar
OS951
Jäsen
 
Viestit: 8699
Liittynyt: Su 22.02.2004 12:41
Paikkakunta: Kerava

ViestiKirjoittaja Piech » To 21.04.2005 19:46

"Mopo keulii" tarkoittaa lähinnä sitä, että vakiota 944:ää ei saa EDES halvatun hyvällä alustalla nopeammaksi kuin se on. Itselläni on siitä jonkin verran kokemusta. Mulla on jäykemmät jouset edessä, hyvät iskarit ja järeät vakaajat. Se on yli 100% parempi kuin tehtaan jäljiltä, mutta ikävä kyllä nopemmaksi sitä ei saa, paitsi lisäämällä tehoa.

951:sen saa. Olenko muuten vallan väärässä, jos väittäisin normi 951:sen alustan olevan (tarkoituksella???) hiukan alimitoitetun, aivan kuten coolerin?

Mutta TT&OS, hyviä palikoita, ja järkevästi hinnoiteltuja. Jos olisi tarvetta, niin voisin vaikkapa harkitakin... :think:
Piech
 

ViestiKirjoittaja sybelix » To 21.04.2005 19:57

951:sen saa. Olenko muuten vallan väärässä, jos väittäisin normi 951:sen alustan olevan (tarkoituksella???) hiukan alimitoitetun, aivan kuten coolerin?
taitaapi olla näin :think: Noh, tosin vakiotehoilla kun ajelee, niin vallan riittää..
On muuten herr Piechinkin mieli kovasti muuttunut reilun vuoden aikana.. vielä viimekesänä ylistettiin vaparia, ja turboilu oli ihan turhaa hommaa.. :mrgreen: :smash:
Turbo-Tommy

Gruppe951 , PCF-jäsen, PRCF-ainaisjäsen

'90 951 US
sybelix
Jäsen
 
Viestit: 3371
Liittynyt: Su 22.02.2004 01:17
Paikkakunta: Pohjois-Lappi

Seuraava

Paluu Moottori, voimansiirto ja alusta

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 1 vierailijaa